Dinamism și dezvoltare urbană prin economia socială #313367

Echipa de proiect are ca obiectiv înființarea a 28 de afaceri sociale, în care vor lucra 136 de angajați recrutați din rândul persoanelor vulnerabile. Fiecare întreprindere socială va beneficia de o finanțare de 75.000 de euro, care se va acorda în baza unui concurs de planuri de afaceri. Participarea la proiect implică parcurgerea mai multor etape, iar printre condițiile esențiale pe care persoanele care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban le vor îndeplini sunt: să aibă domiciliul stabil în mediul urban (regiunea Nord-Vest), să fie persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri între 30 și 35 de ani, șomeri sau șomeri de lungă durată, persoane incative, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii.

Informații proiect

Cod apel: PEO/103/PEO_P4/OP4/ESO4.1/PEO_A52
Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul urban – Regiuni mai puțin dezvoltate
Coordonator proiect: Asociația Profesională Neguvernamentală de Asistență Socială ASSOC
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Educație și Ocupare
Valoare totală proiect: 14.889.395,07 lei
Durată: 01.10.2024- 31.03.2027

Obiective

Obiectiv general
Obiectivul general al proiectului este de a dezvolta domeniul economiei sociale în zonele urbane din Regiunea Nord-Vest prin înființarea și dezvoltarea a 28 de întreprinderi de economie socială de către persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri de peste 30 de ani, șomeri, șomeri de lungă durată și grupuri defavorizate de pe piața muncii, contribuind la îmbunătățirea accesului la piața muncii și la implementarea de măsuri de activare pentru minim 136 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomeri, șomeri de lungă durată și grupuri dezavantajate de pe piața muncii. În plus, proiectul va promova dezvoltarea de afaceri independente și economia socială în conformitate cu obiectivele FSE.
Proiectul va contribui la realizarea obiectivului specific al programului și apelului prin furnizarea unor programe de formare antreprenorială specifică și dezvoltare a cunoștințelor și competențelor relevante pentru domeniul economiei sociale, pentru un număr de 132 de persoane din regiunea Nord-Vest, din care minim 121 certificați, completat de un program de consiliere pentru 28 de persoane, în scopul înființării, dezvoltării și funcționării a 28 de întreprinderi sociale ce vor beneficia de finanțare nerambursabilă, și creării a minim 136 de noi locuri de muncă durabile și de calitate, dedicate persoanelor dezavantajate pe piața muncii.

Obiectiv Specific 1
Promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale în rândul a minim 200 de persoane, din care minim 132 de persoane din grupul țintă vor fi selectate și recrutate să participe la activitățile proiectului, prin creșterea gradului de informare și de conștientizare cu privire la beneficiile antreprenoriatului social în mediul urban, inclusiv cu privire la finanțarea acordată întreprinderilor de economie socială.

Obiectiv Specific 2
Dezvoltarea competențelor antreprenoriale specifice economiei sociale a minim 132 de beneficiari din care minim 121 de persoane certificate, care vor absolvi cursurile de formare profesională „Antreprenor în economia socială” și pentru 28 de persoane din cele 121 și prin consiliere personalizată (persoane a căror plan de afaceri a fost selectat). Este un obiectiv important deoarece competențele/cunoștințele dobândite stau la baza dezvoltării unor afaceri în sfera economiei sociale sustenabile pe termen lung.

Obiectiv Specific 3
Creșterea investițiilor în dezvoltarea antreprenoriatului social, în special în domenii cu valoare adăugată ridicată, prin dezvoltarea și implementarea unei scheme de sprijin pentru 28 de întreprinderi de economie socială.

Obiectiv Specific 4
Creșterea ocupării în Regiunea de Nord-Vest prin crearea a minim 136 de noi locuri de muncă în cadrul unor întreprinderi de economie socială, dedicate persoanelor dezavantajate sau făcând parte din categorii vulnerabile. Se va acorda atenție angajării pe locurile de muncă nou create a persoanelor cu domiciliul în Regiunea Nord-Vest din următoarele categorii: persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomeri, șomeri de lunga durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii, persoane inactive.

REZULTATE CONCURS PLANURI DE AFACERI
Etapa1 - Evaluarea administrativă
Etapa 2 - Evaluarea tehnico-economică
LISTĂ FINALĂ REZULTATE EVALUARE TEHNICO-ECONOMICĂ

CONCURS PLANURI DE AFACERI
Metodologie

Name Size Type Category
Corrigendum 1 - Proiect ID 313367 223.9 KB pdf Documents
Metodologie selecție PA 313367 960.0 KB pdf Documents
Anexa nr. 1_313367 164.9 KB pdf Documents
Anexa nr. 2_313367 162.7 KB pdf Documents
Anexa nr. 3_313367 319.5 KB pdf Documents
Anexa nr. 4_313367 367.5 KB pdf Documents
Anexa nr. 5_313367 189.8 KB pdf Documents
Anexa nr. 6_313367 97.7 KB doc Documents
Anexa nr. 7_Buget 313367 293.9 KB xls Documents
Anexa nr. 8_313367 262.3 KB pdf Documents
Anexa nr. 9_313367 309.0 KB pdf Documents
Anexa nr. 10_313367 238.0 KB pdf Documents
Anexa nr. 11_313367 163.3 KB pdf Documents
Anexa nr. 12_313367 81.1 KB doc Documents
Anexa nr. 13_313367 595.8 KB pdf Documents

Participanți

Grupul țintă al proiectului este format din minim 132 de persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban (orașe):

  • persoane aflate în căutarea unui loc de muncă;
  • tineri cu vârsta de peste 30 ani (Cf.350/2006, maxim 35 de ani);
  • șomeri;
  • șomeri de lungă durată;
  • persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii;
  • persoane inactive.

Activități

  1. Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului: 01.10.2024 – 31.03.2025
  2. Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate: 01.10.2024-30.06.2025
  3. Derularea programelor de formare antreprenorială: 01.12.2024-30.06.2025
  4. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului: 01.05.2025-31.08.2025
  5. Furnizarea, de către administratorul schemei de antreprenoriat, a serviciilor personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri : 01.08.2025-30.09.2025
  6. Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului: 01.08.2025- 30.09.2025
  7. Decontarea de către administratorul schemei pentru entitățile economiei sociale a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului: 01.10.2025-31.03.2027
  8. Monitorizarea funcționării și dezvoltării entităților de economie socială finanțate: 01.10.2025-31.03.2027
  9. Activități de management: 01.10.2024-31.03.2027
  10. Activități de informare și publicitate: 01.10.2024-31.03.2027
  11. Activități administrative: 01.10.2024-31.03.2027

Indicatori

Participanți
0
Locuri de muncă create
0
Antreprenori calificați
0
Angajați
0

Rezultate

R1. (A.1)

Informarea corectă și transparentă a publicului țintă cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului:

  • Minim 1 articol de promovare a activităților proiectului și a economiei sociale publicat pe site-ul solicitantului;
  • Minim 6 anunțuri de promovare a activităților proiectului și a economiei sociale publicate pe pagina de social media a solicitantului;
  • Minim 4 protocoale încheiate cu organizații/instituții care pot sprijini informarea publicului în legatură cu activitățile proiectului;
  • Minim 500 pliante de informare distribuite;
  • Minim 8 întâlniri de informare/promovare a proiectului (inclusiv a temelor orizontale/secundare PEO în localități din judetele în care se va implementa proiectul (liste de prezență, rapoarte de seminarii, seturi materiale promovare campanie distribuite către participanți);
  • Minim 200 persoane informate în urma activităților de informare offline;
  • Minim 6 articole postate pe portaluri / bloguri specializate în afaceri (distribuite pe diverse pagini de socializare) cu rol de a sprijini campania de promovare a antreprenoriatului social și de a furniza/ populariza conceptul de întreprindere de economie socială;
  • 1 Bază de date cu adrese de e-mail ale potențialilor beneficiari creată de experții solicitantului;
  • 1 Campanie de promovare online a temelor secundare și a principiilor orizontale PEO;

R2. (A.2)

Selectarea din grupul țintă a numărului necesar de persoane ce va participa la acțiunile de sprijin organizate pentru a atinge indicatorii de participare:

  • 1 metodologie de selecție, recrutare și menținere a GT elaborată și publicată pe site-ul proiectului;
  • Minim 132 de formulare de identificare și înregistrare în GT;
  • Minim 132 persoane selectate și recrutate ca GT;
  • Minim 132 persoane selectate în vederea participării la cursuri de formare în ocupații specifice sectorului economiei sociale;

R3. (A.3)

Program de formare antreprenorială specifică, în conformitate cu standardele existente, într-una dintre ocupațiile specifice sectorului economiei sociale derulat pentru persoanele selectate din GT.

  • Minim 132 contracte de școlarizare încheiate cu persoanele din grupul țintă selectat;
  • Minim 30 planuri de afaceri elaborate de participanți în cadrul cursurilor de formare organizate;
  • Minim 121 certificate de absolvire a cursurilor de formare recunoscute de ANC.
  • Minim 121 chestionare privind satisfacția cursanților completate, centralizate, analizate și interpretate;
  • 1 dosar conținând documente justificative care să ateste finalizarea cursurilor, cu documentele justificative aferente desfășurării cursurilor și certificate de absolvire pentru minim 121 persoane.

R4. (A.4)

Selectarea a minim 28 de Planuri de afaceri elaborate de participanții la proiect în vederea finanțării acestora.

  • 1 Metodologie de selecție a planurilor de afaceri elaborata și aplicata;
  • Minim 1 juriu nominalizat pentru evaluarea și selecția P.A. ce vor fi finanțate;
  • Minim 28 de planuri de afaceri înscrise la concurs evaluate;
  • Minim 28 de grile de evaluare a planului de afaceri completate;
  • Minim 28 de planuri de afaceri specifice economiei sociale propuse de beneficiari selectate pentru finanțare prin schema de minimis;
  • 1 listă de rezervă.
  • 1 dosar cu documente privind selecția planurilor de afaceri elaborat.

R5. (A.5)

Servicii personalizate de consiliere furnizate persoanelor a căror planuri de afaceri au fost selectate pentru finanțare.

  • 28 de persoane, ale căror Planuri de afaceri au fost selectate pentru a fi finanțate, beneficiari ai ședințelor personalizate de consiliere în vederea implementării planurilor de afaceri;
  • Minim 28 de fișe de consiliere elaborate;
  • 28 de dosare de consiliere elaborate, inclusiv cu recomandări de acțiune pentru fiecare persoană asistată;
  • 1 întâlnire dedicată schimbului de bune practici organizată pentru beneficiarii ai căror planuri de afaceri au fost selectate la finanțare.

R6. (A.6)

Întreprinderi de economie sociala selectate pentru finanțare înființate, cu contracte de subvenție semnate.

  • 28 de fișe privind asistența acordată pentru înființarea și demararei funcționarii întreprinderilor;
  • 28 de entități juridice specifice economiei sociale înființate;
  • 28 de contracte de subvenție încheiate cu întreprinderile de economie socială selectate.

R7. (A.7)

Întreprinderi de economie socială finanțate în vederea implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului.

  • 1 Metodologie de decontare cheltuielilor elaborată;
  • 28 de întreprinderi sociale beneficiare ale tranșelor de finanțare;
  • Minim 28 de dosare individuale conținând documente justificative privind plata sumelor acordate că ajutor de minimis întreprinderilor înființate.

R8. (A.8)

Întreprinderi de economie socială finanțate monitorizate din punct de vedere al funcționarii și dezvoltării afacerii.

  • 1 metodologie privind aspectele tehnice referitoare la implementarea planului de afaceri;
  • Minim 136 de noi locuri de muncă nou create ocupate, destinate persoanelor având un statut de persoană aflată în căutarea unui loc de munca, șomer, șomer de lungă durată, persoană din grupuri dezavantajate pe piață muncii sau persoană inactiva și din care minim 131 locuri de muncă nou create, ocupate la 13 luni de la finalizarea intervenției cu persoane având dificultăți de ocupare pe piața muncii (tineri, șomeri pe termen lung, persoane cu handicap etc.);
  • 504 de fișe lunare de monitorizare în perioada celor 18 luni de implementare a PA;
  • 168 rapoarte trimestriale de monitorizare pentru funcționarea și dezvoltarea întreprinderilor finanțate în perioada celor 18 luni de implementare a PA;
  • 84 rapoarte de sinteză (rapoarte semestriale) privind stadiul implementării P.A;
  • Minim 28 de rapoarte finale de monitorizare a întreprinderilor înființate la finalul perioadei de implementare.

R9.(A.9)

Managementul proiectului derulat adecvat pentru atingerea indicatorilor proiectului și în concordanta cu cerințele finanțatorului.

  • 1 proiect cu toate activitățile finalizate și indicatorii atinși;
  • 30 ședințe de management proiect;
  • Documente proiect aprobate.

R10. (A10)

Campanie de informare și publicitate privind sprijinul financiar alocat derulată conform cerințelor.

  • 2 afișe privind proiectul postate în locațiile de implementare;
  • 1 anunț de lansare a proiectului, în presa locală sau în presa online;
  • Minim 8 articole legate de derularea proiectului și sprijinul financiar acordat publicate pe site-ul solicitantului.

Documente proiect

Galerie proiect

Principii orizontale

Egalitatea de șanse
Activitățile și spațiul de lucru din cadrul proiectului nostru protejează demnitatea și promovează egalitatea de șanse. Prin solidaritate și colaborare, putem elimina barierele care limitează accesul la oportunități.

Nediscriminarea
Împreună putem construi o societate mai bună prin crearea unui impact pozitiv în comunitate, Sprijinim grupurile vulnerabile, oferim access egal la oportunități și punem oamenii și valorile pe primul loc.

Accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități
Împreună, putem construi un mediu mai incluziv pentru toți! Fiecare persoană merită acces la activitățile din proiectul „Economia Socială pentru Dezvoltarea Rurală Durabilă” Împreună putem elimina barierele, încuraja accesibilitatea și susține drepturile tuturor. Implementăm un proiect în care toți au șanse egale!

Dezvoltarea durabilă
Susținerem economia locală prin crearea de noi locuri de muncă și dezvoltarea mediului rural. Toate acțiunile întreprinse în proiectul nostru au fost adoptate în contextul respectării legislației naționale și comunitare, dar și utilizarea rațională a resurselor.

Articole de informare